نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

تعمیر کولر گازی و اسپلیت

یکی از مشکالتی که معمولا در استفاده از کولر های گازی به وجود می آید خرابی متعدد آن ها ست. بر خالف کولر های آبی که تعمیر آن ها با سرعت و هزینه کمتری صورت می گیرد برای تعمیر کولر گازی هزینه و زمان بیشتری هم صرف می شود به همین دلیل کارشناسان به بررسی نحوه عیب یابی و تعمیر کولر گازی پرداخته اند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش تعمیر کولر گازی و اسپلیت در کرج بپردازیم. در این مقاله تمامی مواردی که ممکن کولر گازی و اسپلیت ( جنرال ، اجنرال ، گری ، گرین ، ال جی ، سامسونگ ، تراست ، هایسنس ، هیتاچی و غیره ) شما را دچار مشکل کند برسی خواهند شد. با ما همراه باشید.

البته نکته قابل توجه این است که قرار گرفتن نام آموزش در کنار تعمیر کولر گازی متاسفانه موجب آن می شود که افراد گمان کنند که می توانند به تنهایی به عیب یابی و تعمیر کولر گازی خود بپردازند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این تنها یک آموزش برای افراد حرفه ای است. بنابراین اگر تخصص کافی در این خصوص ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص بسپارید. به همین دلیل می توانید برای بهره مندی از قیمت مناسب تعمیر کولر گازی در کرج با ما در تماس باشید.

شماره تماس مرکز تعمیر کولر گازی در کرج : 09124644576

اما اگر قصد شما آموزش است پس می توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کرده و نکات ارزشمندی را در این آموزش فرا بگیرید. سعی کرده ایم تا هر آن چه شما نیاز دارید که بدانید را برای شما به زبانی ساده فراهم کنیم. موارد گفته شده در این آموزش کاملا برای عیب یابی برند های مختلف کولر گازی مناسب می باشد.

برای مثال:

عیب یابی کولر گازی

برای این که بتوانیم توضیحی مختصر و مفید درباره نحوه تعمیر کولر گازی در کرج داشته باشیم باید ابتدا مشکلات و نواقصی که در کار کولر گازی ایجاد می شود را به دقت بررسی کنیم. در واقع عیب یابی کولر گازی اولین و اساسی ترین قدمی است که می توان برای تعمیر آن برداشت. کولر گازی ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. این قطعات معمولا در نمونه های داخلی و خارجی مشابه می باشند.  اما برای عیب یابی باید به این نکته توجه کنیم که ممکن است هر یکی از ایرادات کولر گازی به دلیل نقص عملکرد هر یکی از قطعات باشد.

در این شرایط ممکن است شما ناچار به خرید و تعویض قطعات کولر گازی شوید. در بعضی از موارد نیز کار با تعمیر قطعه حل خواهد شد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای کولر های گازی ایجاد می شود خاموش شدن ناگهانی آن است. دلایل متعددی را می توان عنوان کرد که باعث می شوند کولر گازی خاموش شود. برای مثال:

در ادامه به بررسی هر یکی از این موارد می پردازیم.

خرابی ترموستات

بسیاری از افرد در مواقع مختلف در سال اقدام به تغییر در تنظیمات و کارکرد ترموستات می کنند. ترموستات ها به این تغییرات واکنش مثبتی نشان نمی دهند و ممکن است دستگاه بعد از چند روز و حتی چند ساعت کار مداوم به دلیل افزایش دادن درجه آن خاموش شود. دو راه حل می توانید برای این مشکل در نظر بگیرید:

وارد شدن فشار زیاد به کولر گازی

در بسیاری از مواقع ممکن است کولر گازی بدون هیچ دلیلی و هشداری یک دفعه خاموش شده و از کار باز بایستد. اگر کولر گازی خود را برای مدت زیادی در دور بسیار بالا قرار دا ده اید و یا متوجه داغ شدن بیش از حد آن شده اید بهتر است سوئیچ های آن را کنترل نمائید. در بسیاری از کولر های گازی سوئیچی در نظر گرفته شده است که در صورت بروز فشار و یا کار زیاد برای این که به برد آسیبی نرسد اقدام به خاموش کردن دستگاه کرده است.

بنابراین دقت داشته باشید که در صورت خاموشی سریع دستگاه تلاش زیادی برای روشن کردن آن نداشته باشید و حداقل ۴۵ دقیقه زمان نیاز است تا دستگاه به حالت طبیعی و اولیه خود برگردد. البته تنها تعدادی از کولر ها دارای این فناوری هستند که سوئیچ های هایپر شر و لوپرشر نام دارند.

خراب شدن خازن ها

یکی دیگر از مواردی که در تعمیر و عیب یابی کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید خازن کولر گازی می باشد. به طور کلی سه نوع خازن در کولر گازی استفاده شده است:

خازن ها به دلایل متعددی خراب می شوند که فشار بیش از حد گرما، جریان برق و نوسانات برقی دالیل شایع آن به حساب می ایند. برای این که مطمئن شوید خازن خراب است چند راه ساده دارید. اول این که خازن ها در اثر فشار ممکن است منفجر شوند و یا به شکل لکه های سیاهی درآیند که نشان قطعی خرابی خازن است. اما اگر خازن به دلایل دیگری خراب شده باشد با استفاده از اهمتر باید آن را تشخیص داد.

نوسانات برق

یکی از موارد قابل اهمیت در عیب یابی کولر گازی و تعمیر کولر گازی و اسپلیت توجه به نوسانات برق می باشد. کولر های گازی به نوسانات برقی بسیار حساس هستند. در صورتی که سابقه مشکل در برق کشی ساختمان شما وجود دارد و یا کلید و پریزی دارید که احتمال می دهید دارای مشکل است به جای تعمیر کولر گازی اقدام به چک کردن این موارد کنید. اما اگر مشکلات برقی در منزل شما شایع است ابتدا آن را بررسی کنید و خصوصا قسمت های اتصال کولر به برق را با رعایت احتیاط کامل چک کنید. در مواردی که شما کولر های نو و در برند های مطمئن خریداری کرده اید مهم ترین دلیل همین نوسانات برقی و یا قطع شدن اتصال برق است.

چک کردن فیلتر ها

توجه داشته باشید که در بعضی از مواقع ممکن است خرابی کولر گازی تنها به دلیل برخی مشکلات ساده مانند کثیف شدن فیلتر های هوا باشد. در این طرایط پیشنهاد می شود فیلتر های هوا را خصوصا در زمانی که وضعیت آب و هوایی مناسب نیست مرتبا چک و یا تعویض کنید. در
واقع این فیلتر ها با این که هزینه زیادی ندارند اما نقش بسیار مهمی در کارآیی کولر گازی ایفا می کنند. در صورتی که خاک و یا غبار وارد این فیلتر ها شود فیلتر مسدود شده و دستگاه به سختی شروع به کار می کند.

این ایراد هنگامی بروز می کند که کولرگازی صداهای غیر معمولی مانند سخت کارکردن دارد و یا بیش از حد داغ می شود. برای تمیز کردن فیلتر می بایست ابتدا دستگاه را به طور کامل خاموش کرده و سپس قسمت روبرویی دستگاه را باز کنید. سپس فیلتر را جدا کنید. توجه داشته باشید که فیلتر ها به راحتی و بدون نیاز به ضربه و یا فشار جدا می شوند.

اتصالات فیلتر به نوار دوری آن بسیار راحت باز می شود به همین دلیل سعی کنید با استفاده از بروس های کوچک و کمی آب در انتها اقدام به تمیز کردن آن نمائید. در انتهای تمیز کاری عجله نکنید و فیلتر را چند دقیقه نگهدارید تا هر گونه اثر آب و یا رطوبتی که وجود دارد از بین برود. پیشنهاد می کنیم که برای تمیز کردن فیلتر ها از سشوار استفاده نکنید. زیرا ممکن است بر اثر حرارت سشوار نوار های کنار فیلتر های هوا جدا شود.

پیشنهاد می شود: سرویس کولر گازی و اسپلیت در کرج

خرابی کویل کندانسور

این کویل ها نقش خنک کننده را دارند به به صورت دو تکه هم طراحی شده اند تا بتوانند گرمای ناشی از کار کولر را برطرف کنند. دقت کنید که بی جهت سراغ کندانسور نروید. زیرا چند نشانه مهم برای این مشکل وجود دارد.

مشکلات عمده کمپرسور ها عبارتند از:

کویل ها لوله هایی هستند که از گاز مبرد و یا همان گاز خنک کننده سیال پر شده اند. این گاز ها نقش خنک کننده را بر عهده دارند. در صورتی که لوله کویل کندانسور به هر دلیلی بیش از حد گرفته شده باشد دستگاه سخت تر خاموش شده و به شدت هم گرم می شود به همین دلیل در این مرحله بهتر است اقدام به تمیز کردن کویل ها نمائید.  دقت کنید که این تمیز کاری چندان هم ساده نیست و بهتر است در صورتی که دستگاه از دو یونیت بهره می برد یونیت خارجی را تمیز کنید و یا کار را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

خرابی کمپرسور کولر گازی

یکی از مهم ترین دلایل خرابی کولر گازی و اسپلیت که ممکن است در عیب یابی کولر گازی متوجه آن شوید خرابی کمپرسور می باشد. شاید مهم ترین دلیل خاموشی کولر گازی خاموش شدن کمپرسور است. در کولر گازی ها از انواع کمپرسور استفاده شده است به همین دلیل ابتدا با مراجعه به دفترچه راهنما و یا سرچ کردن مدل خود نوع کمپرسور را مشخص نمائید. زمانی کمپرسور دارای مشکل است که خیلی زودتر از حد معمول خاموش می شود.

توجه داشته باشید که کمپرسور چند مشکل اساسی می تواند داشته باشد:

اگر مدت زیادی است که گاز مبرد را کنترل نکرده اید و یا به تازگی آن را تعویض کرده اید حتما مشکل کولر گازی شما از این بخش خواهد بود. برای مثال اگر مقدار گاز مبرد کم شده باشد باید کناره های یونیت خارجی به شدت یخ زده باشد و یا آثار بسیار کمی از برفک وجود داشته باشد. نکته دیگر این است که کمپرسور ها از سیم های بسیار زیادی تشکیل شده اند. بسیاری از این سیم ها ظریف هستند و به راحتی امکان قطع شدن و یا پاره شدن آن وجود دارد.

بنابراین در صورتی که برفکی مشاهده نکردید به صدای اتصالات و یا قطع شدن سیم توجه کنید. در یک محیط نسبتا تاریک امکان متوجه شدن اتصالی ها وجود دارد. نکته دیگر را باید در سرویس نکردن کولر ای گازی بررسی کنید. در صورتی که کولر گازی شما از کمپرسور اینورتر بهره
نمی برد و پیستونی است نیاز به روغن مخصوص دارد. به همین دلیل ممکن است روغن دستگاه به شدت کاهش پیدا کرده باشد و یا حتی دچار روغن ریزی شده باشد. بنابراین چک کنید که آیا آثار روغن ریزی وجود دارد یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ می بایست زود تر نسبت به سرویس دستگاه اقدام کنید.

پیشنهاد می شود: تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج

خراب شدن شیر های برقی

شیر برقی در بسیاری از کولر های گازی جدید و قدیمی وجود دارد و نقش بسیار مهمی هم در تولید سرما و خنک کردن و در کل بهینه کردن کارکرد کولر دارد. این شیر ها برای تغییر حالت کولر گازی ها در نظر گرفته شده است. شیر برقی کولر گازی ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شود.

برای مثال:

در صورتی که از خرابی شیر برقی مطمئن شدید هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد و به سرعت باید اقدام به تعویض آن کنید. در صورتی که شیر دارای نشتی باشد می توان آن را تعمیر کرد. اما ما توصیه می کنیم که موضوع تعمیر شیر برقی و یا تعویض آن را به متخصصین ما در کرج تهویه بسپارید.

سخن آخر

سخن آخر در آموزش تعمیر کولر گازی و اسپلیت این است که باید حتما به نوع کولر گازی توجه داشته باشید. برای مثال تعمیر کولر گازی اجنرال و یا تعمیر کولر گازی ال جی تفاوت هایی با هم دارند که ممکن است به نوع کمپرسور آن برگردد. در مواقع بسیاری همین عیب یابی مانع از بروز مشکلات دیگر می شود و شما هزینه زیادی هم بابت این مشکل به تعمیر کاران پرداخت نمی کنید.

در مواقعی هم نیازی به تعمیر کردن کولر گازی وجود ندارد و به سادگی می توان موضوع را حل کرد. اما همواره تعمیر کولر گازی ال جی و تعمیر کولر گازی اجنرال با دشواری هایی روبرو است و بهتر است تنها به عیب یابی آن بپردازید تا این که قصد تعمیر آن را داشته باشید. همانطور که گفته شد تعمیر کولر گازی های برند های مختلف تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. به همین دلیل توصیه می شود برای تعمیر کولر گازی و اسپلیت و یا عیب یابی اصولی آن به مرکز تعمیرات تخصصی کرج تهویه مراجعه کنید تا از خدمات زیر بهره مند شوید.

از این که تا پایان آموزش تعمیر کولر گازی و اسپلیت با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم . امیدواریم که از مطالعه مقاله آموزش تعمیر کولر گازی و عیب یابی آن استفاده لازم را برده باشید. برای تعمیر انواع کولر گازی در کرج با ما در تماس باشید.

09124644576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *