نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

راهنمای خرید کولر گازی

امروزه با گرم شدن کره زمین و آپشن ها و امکانات بالای کولر های گازی استفاده از انواع اسپلیت رواج بالایی پیدا کرده است. می توان گفت هر چه به سمت جلو حرکت می کنیم، بیش از پیش مردم علاقه مند به استفاده از کولرگازی به جای کولر های آبی هستند. در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی برای خرید کولر گازی و اسپلیت ارائه دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

تاسیسات برودتی سهمی حدود 26 درصد از کل مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص می دهند. این سهم در شرایط آب و هوایی متفاوت و با توجه به نوع وسیله مورد استفاده می تواند متغیر باشد. نحوه کارکرد کولر ها با توجه به آبی و گازی بودن متفاوت است. برای خرید یک کولر گازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد. برخی از مهم ترین نکات در خصوص خرید کولر گازی را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

انواع کولر گازی و اسپلیت

توجه داشته باشید که کولر گازی و دستگاه های تهویه مطبوع در انواع مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند. اگر قصد خرید یکی از این انواع را دارید، می بایست ابتدا با توجه به نوع نیاز و کاربری محلی که قصد خرید کولر برای آن را دارید، به دقت مشخص کنید. چه نوع کولری برای محیط مورد نظر شما مناسب تر است؟. در ادامه انواع کولر گازی موجود در بازار ارائه شده است.

نکات اصلی و فاکتور های اولیه

اگر شما قصد خرید کولر گازی را دارید، قبل از هر چیزی لازم است تا به یک سری نکات اولیه توجه داشته باشید. این نکات در واقع به عنوان فاکتور های اولیه خرید دستگاه های تهویه مطبوع محسوب می شوند:

اطلاعات ضروری در خصوص کولر گازی

همانطور که می دانید کولر گازی نیز همانند تمامی دستگاه های تهویه مطبوع از قطعات مختلفی تشکیل شده است. برای خرید کولر گازی مناسب بد نیست تا اطلاعاتی عمومی در خصوص انواع این قطعات داشته باشید. این اطلاعات عبارتند از:

توجه داشته باشید که کمپرسور از قطعات مهمی در کولر گازی می باشد. کمپرسور های پیستونی کولر گازی به علت مصرف برق فوق العاده بالا به نسبت روتاری پیشنهاد نمی گردد. ولی مقاومت و قدرت در برابر گرما یکی از مزایای مهم کمپرسور پیستونی می باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص موارد فوق در هنگام خرید دفترچه راهنمای کولر گازی را مشاهده کنید.

متراژ مناسب برای کولر گازی یا بی تی یو BTU

British Thermal Unit dh یا همان بی تی یو ( BTU ) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درحه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

برای خرید کولر گازی لازم است با توجه به گروه آب و هوایی محل سکونت خود و متراژ محل مورد نظر نسبت به خرید کولر گازی و اسپلیت اقدام کنید.

گروه آب و هوایی کشور ایران عبارتند از:

برای هر کدام از گروه های آب و هوایی سه حالت وجود دارد که عبارتند از:

دسته اول : (معتدل و مرطوب)

دسته دوم : (گرم و خشک)

دسته سوم : (گرم و مرطوب)

مقدار بی تی یو به عوامل آب و هوایی و رعایت استاندارد های مبحث 19 ملی ساختمان نیز مربوط می باشد.

بی-تی-یو-کولر-گازی
بی تی یو کولر گازی

راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت

توجه داشته باشید که موتور برخی کولر های گازی برای مناطق جغرافیایی مخصوصی ساخته شده اند. مثلا برخی از آنها ویزه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالا تری دارند. قبل از خرید، نوع استفاده را تعیین کنید تا دچار ضرر نشوید.

برق مصرفی کولر گازی های پنجره ای 2 برابر کولر گازی های اسپلیت است. اگر با حوصله و تحقیق کولر گازی را انتخاب کنید – حتی اگر کمی گران تر باشد که رده برق مصرفی آن A باشد، در طول چند سال این مبلغ از پرداخت قبض جبران خواهد شد.

حالا نوبت خرید کولر گازی است. کوتاه ترین، بهترین و معمول ترین روش خرید کولر گازی پس از مشاوره و جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری نهایی به صورت تلفنی است. فقط کافی است اطلاعات لازم را به کارشناسان فروش برای خرید کولر گازی اعلام کنید. این اطلاعات عبارتند از:

در زمان خرید کولر گازی حتما باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید، بدانید که امضا کردن فرم تحویل کولر گازی پس از نصب، یعنی تایید صحت نصب وسلامت کولر گازی پس هر کاری لازم است تا پیش از امضای برگه انجام دهید.

کولر های گازی که به صورت قاچاق وارد شده اند، سریال ساخت دستگاه با تیغ از روی کارتون بریده شده و یا مخدوش است و فاقد گارانتی هستند. توجه داشته باشید که حتما کولر گازی با ضمانت نامه بخرید. انواع ضمانت نامه ها عبارتند از:

خرید کولر گازی و اسپلیت در کرج

اگر شما عزیزان قصد خرید کولر گازی و اسپلیت در کرج را دارید پیشنهاد می کنیم تا بعد از مطالعه دقیق این مطالب و راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت با کارشناسان و مشاوران فروش ما در کرج سرما تماس برقرار کنید. با تماس با واحد فروش کرج سرما می توانید ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان از تمامی اطلاعات مورد نظر در خصوص کولر گازی اعم از قیمت فروش و سایر اطلاعات مطلع شوید. تلفن های تماس:

09123615263

02632222422

 

پیشنهاد می شود: فروش قطعات و تجهیزات جانبی کولر گازی و اسپلیت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *