نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

مقدمه

همانطور که می دانید در فصول سرد سال یکی از پر تقاضا ترین و مهم ترین موارد مراجعه مردم عزیز به ما موارد تعمیر و سروی انواع دستگاه های تهویه مطبوع می باشد. می دانید که چیلر این روز ها کاربرد های فراوانی داشته و در موارد مختلفی استفاده می شود. بنابراین افراد زیادی برای تعمیر و سرویس این دستگاه و یا اطلاع از قیمت آن در کرج به ما مراجعه می کنند. با توجه به پرسش های فراوانی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم گرفتیم تا در مقاله ای به بررسی نکاتی در خصوص تعمیر چیلر تراکمی در کرج بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اما قبل از این که به بحث اصلی مطلب یعنی سرویس چیلر تراکمی در کرج بپردازیم. لازم است تا مقدمه ای در خصوص چیلر ها ارائه دهیم. همانطور که می دانید چیلر دستگاهی است که توسط یک سیکل برودتی تراکمی یا جذبی برودت را تولید می کند و این برودت را توسط مبدل به سیال در گردش که عموما آب است می دهد.  آب چیلر (سرد شده) توسط پمپ در مدار سرمایشی تهویه مطبوع، سرمایشی صنعتی قالب و سرسیلندر ها سیرکوله می شود و مجدد ب مبدل چیلر باز می گردد.

مبرد(گاز) در کمپرسور متراکم شده و به حالت گاز داغ تبدیل می شود. در مرحله بعد به قسمت کندانسور چیلر می رود و در آنجا گرمای آن گرفته شده و به حالت مایع اما همان فشار بالا تبدیل می شود. بعد از کندانسور مبرد(گاز)از فیلتر درایر (جذب رطوبت احتمالی و پلیسه و آشغال و…)گذشته و با فشار بالا 250 psi وارد عامل انبساط می شود. اما اجازه دهید تا در ادامه به موضوع اصلی بحث یعنی تعمیر چیلر تراکمی بپردازیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چیلر ها مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد می شود: چیلر چیست و چگونه کار می کند؟

 

چیلر تراکمی چیست؟

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد داریم تا به ارائه نکاتی در خصوص سرویس چیلر تراکمی در کرج بپردازیم. چیلر تراکمی یکی از انواع چیلر ها می باشد که نحوه کارکرد آن با وجود تفاوت هایی تا حدودی همانند کارکرد چیلر جذبی می باشد. در اینجا لازم است اشاره داشته باشیم که اساس کار چیلر تراکمی تولید سرمایش بر پایه‌ی سیکل سرمایش تراکمی – تبخیری می ‌باشد. بدین‌ گونه که با دریافت گرمای آب توسط مبرد باعث تولید برودت و سرما می ‌شود. چیلر های تراکمی با توجه به ظرفیت مورد نیاز در دو سایز مینی چیلر و چیلر مرکزی طراحی و تولید می ‌شوند.

مبرد چیلر که بر اثر دریافت گرمای سیال عامل (عمدتاً آب) دچار افزایش دما و تبخیر شده است به سمت کمپرسور چیلر که به عنوان قلب سیستم تراکمی محسوب می ‌شود حرکت می ‌کند. در این میان سیال عامل (معمولاً آب) در نتیجه ‌ی تبادل حرارت خود با مبرد سرد شده و توسط پمپ به سمت مصرف ‌کننده (فن‌کوئل، هواساز یا تجهیزات صنعتی) منتقل می‌ گردد.

مبرد گرم در کمپرسور متراکم شده و با سطح دما و فشار بالاتر به سمت کندانسور منتقل می‌ شود. در داخل کندانسور که نوعی مبدل می ‌باشد بر اثر تبادل دما با هوا یا آب، گرمای مبرد گرفته شده و مبرد بصورت مایع پرفشار در می‌ آید. جهت انتقال مجدد مبرد به داخل اواپراتور لازم است علاوه بر کاهش دما، فشار آن نیز کاهش یابد بدین منظور مبرد کم دما با گذر از شیر انبساط یا اکسپنشن ولو، منبسط شده و فشار آن تا سطح اولیه سیکل کاهش می ‌یابد و مجدداً در داخل اواپراتور در معرض تبادل حرارت با آب قرار می ‌گیرد و بدین گونه یک چرخه سیکل تراکمی در چیلر کامل می ‌گردد.

سرویسچیلر تراکمی

به طور کلی می توان اذعان داشت که موضوع سرویس چیلر ها موضوع تخصصی می باشد که نیاز به حرفه و دانش زیادی دارد. شاید شما مقالاتی در خصوص آموزش تعمیر و سرویس چیلر ها مشاهده کرده باشید، اما به یاد داشته باشید که اگر دانش و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید، صلاح نیست که دست به کاری در این خصوص بزنید. بهتر است موضوع را به تعمیرکاران و یا سرویس کاران حرفه ای در این زمینه بسپارید.

اما اگر مایل هستید که در خصوص سرویس چیلر تراکمی نکاتی بدانید لازم است اشاره کنیم که چیلر تراکمی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. این قطعات و اجزا ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی دچار ایراد و اشکالاتی شده و در نهایت منجر به عدم کارکرد صحیح چیلر شود. بنابراین یکی از نکات مهم در خصوص سرویس چیلر تراکمی عیب یابی صحیح آن می باشد تا در قدم اول ایراد و مشکل اصلی کار نکردن چیلر را تشکیل دهیم. این اشکالات ممکن است در هر یکی از اجزای چیلر تراکمی رخ دهد. از مهم ترین اجزا و قطعات چیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایرادات احتمالی چیلر تراکمی چیست؟

گفتیم که چیلر تراکمی از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. بنا به هر دلیل که از مهم ترین آن ها می توان به عدم سرویس به موقع و گذر زمان اشاره کرد ممکن است دستگاه چیلر تراکمی و هر یکی از اجزای آن بعد از گذشت مدت زمانی دچار ایراد شود. در این شرایط است که یک تعمیر کار و سرویس کار حرفه ای و متخصص چیلر تراکمی باید در مرحله عیب یابی چیلر ، اشکال و ایراد اصلی چیلر را تشخیص دهد. اما به طور کلی از مهم ترین ایرادا چیلر های تراکمی که ممکن است منتهی به تعمیر شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرویس کار چیلر تراکمی باید به چه موارد مسلط باشد؟

اگر شما قصد سرویس چیلر تراکمی خود را دارید، شاید برای شما سوال شده باشد که یک تعمیرکار و یا سرویس کار حرفه ای و تکنسی چیلر تراکمی باید به چه مواردی تسلط داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم باید بگوییم که تعمیر و یا سرویس چیلر تراکمی یک امر کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. برای مثال یک تعمیر کار و سرویس کار حرفه ای چیلر تراکمی بایستی حداقل به موارد زیر تسلط کامل داشته باشد:

 

سرویس چیلر تراکمی در کرج

در قسمت های قبلی گفتیم که سرویس چیلر و سیستم های برودتی ساختمان به جرات جزء تخصصی ترین و حساس ترین نوع تعمیرات ساختمان محسوب می شود که به طور قطع نیازمند این است که به تیم تخصصی و دارای صلاحیت سپرده شود. چرا که تجهیزات موجود در سیستم چیلر و سیستم های برودتی دارای قیمت بالا و قابل توجهی است. در صورتی که شما در زمان مناسب از افراد متخصص برای تعمیر و سرویس چیلر بهره نگیرید، ممکن است ناچار به پرداخت هزینه های گزاف شوید.

اما اگر به دنبال یک مرکز حرفه ای و تخصصی سرویس چیلر تراکمی در کرج هستید، پیشنهاد ما مراجعه به مرکز تعمیرات حرفه ای و تخصصی کرج سرما می باشد. ما در کرج سرما با اعزام بهترین و کار آمد ترین متخصصین با تجربه به محل مورد نظر شما در خدمت شما عزیزان در کرج و حومه استان البرز هستیم. جای هیچ نگرانی برای شما وجود ندارد و نیازی به مراجعه حضوری به مجموعه نیست.

تنها کافی است با شماره کرج سرما تماس گرفته و ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان درخواست تعمیر و سرویس چیلر را به رایگان ثبت کنید. تکنسین های ما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع بیماری کرونا به محل مورد نظر شما اعزام می شوند. تا در کمترین زمان و با بهترین قیمت ها و هزینه ها به سرویس چیلر تراکمی و یا جذبی شما بپردازیند.

قیمت سرویس چیلر تراکمی

قطعا یکی از چالش ها و دغدغه های مهم کاربران در این خصوص قیمت سرویس چیلر تراکمی می باشد. در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که تعمیر چیلر تراکمی و قیمت آن کاملا به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال بستگی دارد که چیلر شما از چه نوعی باشد؟ کمپرسور و کندانسور آن از چه نوعی باشد؟ برند چیلر تراکمی چه باشد؟ علت خرابی و عدم کارکرد چیلر تراکمی چه باشد؟ نوع قطعه و اجزایی که نیاز به تعمیر دارد چیست؟ و غیره.

به همین خاطر برای این که از قیمت دقیق سرویس چیلر تراکمی در کرح مطلع شوید، چاره ای نیست جز این که یک تکنسین ماهر و متخصص چیلر شما را عیب یابی کند. اما اگر تمایل دارید تا حداقل به صورت تقریبی از قیمت تعمیر چیلر به خصوص نوع تراکمی آن مطلع شوید، می توانید با متخصصین ما در کرج سرما تماس گرفته و ضمن مطرح کردن موضوع از قیمت حدودی تعمیر چیلر مطلع شوید.

چیلر تراکمی چگونه کار می ‌کند؟

اساس کار چیلر تراکمی تولید سرمایش بر پایه‌ی سیکل سرمایش تراکمی – تبخیری می ‌باشد. بدین‌ گونه که با دریافت گرمای آب توسط مبرد باعث تولید برودت و سرما می ‌شود. چیلر های تراکمی با توجه به ظرفیت مورد نیاز در دو سایز مینی چیلر و چیلر مرکزی طراحی و تولید می ‌شوند. مبرد چیلر که بر اثر دریافت گرمای سیال عامل (عمدتاً آب) دچار افزایش دما و تبخیر شده است به سمت کمپرسور چیلر که به عنوان قلب سیستم تراکمی محسوب می‌شود حرکت می ‌کند. در این میان سیال عامل (معمولاً آب) در نتیجه‌ی تبادل حرارت خود با مبرد سرد شده و توسط پمپ به سمت مصرف‌کننده (فن‌کوئل، هواساز یا تجهیزات صنعتی) منتقل می‌ گردد.

مبرد گرم در کمپرسور متراکم شده و با سطح دما و فشار بالاتر به سمت کندانسور منتقل می‌ شود. در داخل کندانسور که نوعی مبدل می ‌باشد بر اثر تبادل دما با هوا یا آب، گرمای مبرد گرفته شده و مبرد بصورت مایع پرفشار در می‌ آید. جهت انتقال مجدد مبرد به داخل اواپراتور لازم است علاوه بر کاهش دما، فشار آن نیز کاهش یابد بدین منظور مبرد کم دما با گذر از شیر انبساط یا اکسپنشن ولو، منبسط شده و فشار آن تا سطح اولیه سیکل کاهش می ‌یابد و مجدداً در داخل اواپراتور در معرض تبادل حرارت با آب قرار می‌گیرد و بدین گونه یک چرخه سیکل تراکمی در چیلر کامل می ‌گردد.

پیشنهاد می شود: تعمیر چیلر تراکمی در کرج

انواع چیلر تراکمی

در قسمت های قبلی به بررسی موضوع تعمیر چیلر تراکمی در کرج پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد تا از نکاتی در خصوص چیلر های تراکمی مطلع شوید. برای مثال آیا می دانید که چند نوع چیلر تراکمی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که چیلر های تراکمی را بر اساس ظرفیت سرمایشی، کندانسور، کمپرسور و اواپراتور می‌ توان به انواع مختلفی تقسیم‌ بندی کرد اما شایع‌ ترین تقسیم ‌بندی چیلر تراکمی دو نوع چیلر تراکمی آب خنک و چیلر تراکمی هوا خنک می ‌باشد.

چیلر آب خنک

چیلر آب خنک نوعی از چیلر تراکمی است که با گرفتن گرمای آب تولید سرمایش می ‌کند. در چیلر آب خنک، مبرد بعد از گرفتن گرمای آب با دما و فشار بالا به کندانسور منتقل می ‌شود.

در چیلر آب خنک کندانسور از نوع آب خنک می ‌باشد و مبرد از طریق تبادل حرارت با آب در گردش در کندانسور تقطیر شده و دمای آن کاهش می‌ یابد. آب در گردش داخل کندانسور چیلر آب خنک توسط تجهیزی به نام برج خنک ‌کننده تأمین می ‌گردد. در واقع هر چیلر آب خنک نیاز به یک دستگاه برج خنک‌کننده، سیستم لوله ‌کشی و پمپاژ مخصوص دارد تا به کمک آن‌ها مبرد داغ خروجی از کمپرسور را در داخل کندانسور تقطیر و خنک کند.

چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک نوع دیگر چیلر های تراکمی می ‌باشد که با سرد کردن آب و انتقال آن به مصرف‌ کننده تولید سرمایش می‌کند. اصول کار چیلر هوا خنک همان سیکل تراکمی – تبخیری می ‌باشد. در چیلر هوا خنک مبرد بعد از گرفتن گرمای آب با دما و فشار بالا به کندانسور منتقل شده و گرمای خود را از طریق کندانسور و فن ‌های آن به هوا داده و پس از تقطیر و کاهش دما از کندانسور خارج می ‌شود. دلیل اینکه این نوع از چیلر های تراکمی با نام هوا خنک شناخته می‌ شوند در واقع نوع کندانسور آن ‌ها می‌باشد که از طریق تبادل حرارت با هوای آزاد باعث تقطیر و خنک شدن مبرد می‌ شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی موضوع سرویس چیلر تراکمی در کرج پرداختیم. اگر قصد تعمیر و یا سرویس چیلر تراکمی و جذبی در کرج و اطراف استان البرز را دارید ، ما به شما مجموعه کرج سرما را پیشنهاد می کنیم. تخصص و تجربه ما در زمینه فروش ، تعمیر ، سرویس و ارائه خدمات انواع دستگاه های تهویه مطبوع بر همگان آشکار می باشد. هم اکنون مجموعه کرج سرما با داشتن بیش از 40 سال تجربه درخشان در این زمینه و با داشتن ده ها اکیپ سرویس کار و تعمیر کار با تجربه در خدمت هموطنان عزیز می باشد. با ما در تماس باشید تا از قیمت مناسب و کیفیت و سرعت بالا لذت ببرید.

تلفن تماس:

02632200593

09124644576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *