نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

مقدمه

همانطور که می دانید کندانسور یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی اسپلیت می باشد. اما شاید برای شما سوال باشد که این قطعه چیست و چه کاربردی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله کامل به بررسی و معرفی کندانسور بپردازیم. همچنین در ادامه به معرفی یک مرکز تعمیر و سرویس کندانسور کولر گازی در کرج با بهترین قیمت ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

قبل از این که به معرفی مرکز خدماتی سرویس و تعمیر کندانسور کولر گازی در کرج بپردازیم، لازم است تا ابتدا مقدمه ای در خصوص این قطعه ارائه کنیم. در سیستم های دارای انتقال حرارت، کندانسور یا چگالنده دستگاه یا واحدی است که برای تبدیل ماده ای از حالت گاز به مایع از آن استفاده می شود. این کار معمولا به وسیله سرد کردن آن ماده انجام می شود. در این فرایند حرارت نهان ماده گرفته شده و به سیال خنک کن کندانسور گفته می شود. در واقع کندانسورها نوعی مبدل های حرارتی هستند که در آنها حرارت بخار داغ به یک سیال دیگر مانند هوا یا آب انتقال داده شده و در اثر آن، بخار تا دمای اشباع سرد و به مایع تبدیل می گردد.

کندانسورها اندازه های گوناگونی دارند که از اندازه نسبتا کوچک قابل بلند کردن با دست تا واحد های بسیار بزرگ صنعتی که در فرآیند های صنعتی به کار می روند، متغیر هستند. کندانسورها در تهویه مطبوع، فرآیندهای صنعتی شیمیایی مانند تقطیر، نیروگاه های بخار و سیستم های انتقال حرارت دیگر به کار می روند. با وجودی که در بعضی از سیستم های تبرید گاهی از آب نمک یا مبردهای انبساط مستقیم به عنوان عامل جذب حرارت یا تقطیر استفاده می شود، ولی در بیشتر موارد از هوا یا آب و یا ترکیبی از آن ها استفاده می گردد.

انواع کندانسور چیست؟

کندانسورها از نظر سیال و فرآیند خنک کاری به سه دسته تقسیم می شوند:

 کندانسورهای خنک شونده با هوا یا کندانسور های هوایی یا ACC 

در این نوع کندانسور از هوا به عنوان عامل تقطیر استفاده می شود.

 کندانسورهای خنک شونده با آب یا WCC 

این نوع کندانسور برای تقطیر مبرد از آب استفاده می کند.

کندانسورهای تبخیری 

در این نوع کندانسور، هوا و آب تواما به عنوان عامل تبخیر مورد استفاده قرار می گیرند. در کندانسورهای خنک شونده با آب و هوا، حرارت دفع شده به وسیله بخار، موجب افزایش دمای سیال خنک کن می شود. در کندانسورهای تبخیری با وجود افزایش دمای هوای عبوری، تقطیر مبرد بیشتر توسط تبخیر آب پاشیده شده روی کندانسور انجام می شود و وظیفه هوا دور کردن بخار آب حاصل از تبخیر و افزایش شدت تبخیر می باشد.

در کندانسورهای هوایی از هوا به عنوان عامل تقطیر کننده استفاده می شود. هوا  به صورت طبیعی، یا به وسیله فن یا دمنده جریان پیدا می کند. در صورتی که جریان هوا طبیعی باشد، مقدار هوای جریان یافته در کندانسور کم بوده و سطح تقطیر بیش تری لازم خواهد بود. این کندانسورها به دلیل ظرفیت کم، فقط در کاربردهای کوچک و بیش تر در یخچال های خانگی به کار برده می شوند و معمولا از نوع صفحه ای یا لوله ای پرده دار هستند. در صورت استفاده از لوله های پرده دار برای کاهش مقاومت در مقابل جریان آزاد هوا، معمولا پره ها را با فاصله زیادتری نسبت به هم تعبیه می کنند. با زیاد کردن فاصله پره ها، امکان کثیف شدن کندانسور در اثر ورود آلاینده ها کاهش می یابد.

پیشنهاد می شود: تعمیر قطعات کولر گازی در کرج

وظیفه کندانسور چیست؟

کندانسور یا معادل آن «چگالنده» همانطور که از اسمش پیداست، برای تبدیل حالت ماده مبرد از گاز به مایع در سیکل‌های تبرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاز گرم و پرفشار خروجی از کمپرسور وارد لوله‌های کندانسور می‌شود و گرمای خود را از دست می‌دهد و درنهایت به مایع تبدیل می‌ شود. کندانسور و اواپراتور هر دو از مبدل‌های حرارتی محسوب می‌شوند که در کنار کمپرسور، سه عضو حیاتی یک سیستم تهویه مطبوع به حساب می‌آیند. طراحی و انتخاب صحیح این سه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در راندمان سیستم داشته باشد.

مرکز تعمیر و سرویس کندانسور کولر گازی در کرج

اگر شما از انواع دستگاه های کولر کازی و تهویه مطبوع استفاده می کنید، ممکن است این قطعه در دستگاه شما بعد از گذشته مدت زمانی نیاز به سرویس و تعمیر کندانسور داشته باشید. برای این کار بهتر است تا به یک مرکز و نمایندگی مجاز و رسمی کولر گازی مراجعه کنید تا تکنسین های ماهر به تعمیر و سرویس دستگاه شما بپردازند. ما به شما مرکز کرج سرما را معرفی کنیم. فروشگاه کولر گازی کرج سرما علاوه بر ازائه خدماتی همچون فروش انواع کولر گازی و قطعات کولر گازی در زمینه تعمیر و سرویس انواع دستگاه های تهویه مطبوع نیز در خدمت مشتریان می باشد. شما عزیزان ساکن کرج و یا حومه استان البرز می توانید برای بهره مندی از خدماتی همچون تعمیر و سرویس کندانسور و سایر قطعات کولر گازی و اسپلیت می توانید با ما در تماس باشید.

شماره تماس:

۰۹۱۲۳۶۱۵۲۶۳

۰۲۶۳۲۲۲۲۴۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *