نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

همانطور که می دانید کولر گازی و اسپلیت دارای قطعات مختلفی می باشد که هر یکی از این قطعات در ارتباط با قطعات دیگر و به صورت سیستم وار کار می کند. اما اگر زمانی هر یکی از این قطعات دچار مشکل شود، عملکرد کل دستگاه را با مخاطره رو به رو می کند. ما در این مقاله قصد معرفی یکی از مهم ترین و بهترین مراکز تعمیر قطعات کولر گازی در کرج را داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید. تا از اطلاعاتی در خصوص آدرس ، شماره تلفن ، قیمت و نحوه بهره مندی از خدمات تعمیرات جنرال ، اجنرال ، گری ، گرین ، هیتاچی ، هایسنس ، ال جی ، سامسونگ ، میدیا و سایر برند ها بهره مند شوید.

همانطور که گفته شد قطعات در ارتباط با قطعات دیگر و به صورت سیستم وار کار می کند. اما اگر زمانی هر یکی از این قطعات دچار مشکل شود، عملکرد کل دستگاه را با مخاطره رو به رو می کند. به صورتی که ممکن است شما حتی ناچار به تعویض کولر گازی خود و یا پرداخت هزینه های سنگین شوید. اگرچه اکثر این قطعات قابل تعمیر می باشند. اما به هر ترتیب اگر شما در تشخیص و یا اصلاحا عیب یابی دستگاه دیر کنید، هزینه های زیادی روی دست شما خواهد ماند.

پیشنهاد می شود: تعمیر برد کولر گازی اینورتر در کرج

قطعات کولر گازی چیست؟

قبل از آغاز بحث اصلی لازم است تا ابتدا کمی در خصوص انواع قطعات کولر با شما صحبت کنیم. کولر گازی از چه قطعاتی تشکیل شده و هر قطعه چه کاربردی دارد؟ زیرا در صورت داشتن اطلاعات در خصوص این دو سوال می توانید در زمان مناسب نسبت به تعمیر قطعات کولر گازی اقدام کنید. جالب است بدانید که اسپلیت ها ( جنرال ، اجنرال ، هیتاچی ، گری ، گرین ، سامسونگ ، تی سی ال و غیره ) از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده اند که هر یکی از این پنل ها مجموعا دارای قطعات زیر هستند:

پیشنهاد می شود: تعمیرات تخصصی کولر گازی و داکت اسپلیت

پنل های کولر گازی

همانطور که گفته شد کولر گازی از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است. پنل داخلی در واقع پکیجی از قطعات مختلف است که در داخل محل یا منزل قرار داده می شود. پنل داخلی خود از قطعات مختلفی تشکیل شده است. پنل یا یونیت خارجی نیز پکیجی از قطعات مختلف است که در خارج از محل، حیاط یا پشت بام قرار داده می شود. پنل خارجی خود از قطعات مختلفی تشکیل شده است.

کندانسور

کندانسور، یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی می باشد. عملکرد این قطعه در اسپلیت به این صورت است که مبرد (گاز فشار بالا) بخار شده را از کمپرسور دریافت کرده و آن را به مایع تبدیل می کند. سپس بعد ازگرفتن گرمای آن، گاز خنک را به بیرون انتقال می‌دهد. کندانسور همچنین با درهای آلومینیومی پوشانده شده تا گرما را با سرعت بیشتری انتقال دهد.

کمپرسور

کمپرسوریکی از قطعات اسپلیت و کولرگازی است. کمپرسور ها انواع مختلفی دارند:

کمپرسور در واقع نوعی دستگاه مکانیکی است که گاز کم فشار را به داخل کشیده، آن را متراکم کرده و فشار آن را قبل از ارسال به کندانسور افزایش می ‌دهد. فشار گاز قبل از خروج از دریچه خروجی، متعادل شده و سرمای آن بیشتر می شود. کمپرسور مهم ‌ترین قسمت از هر سیستم تهویه مطبوع است. اندازه کمپرسور بسته به میزان تهویه هوای مورد نظر، متفاوت است.

مبرد

مبرد در واقع همان گاز کولر گازی می باشد، عملیات خنک کردن هوا به وسیله همین مبرد انجام می شود. در صورتی که مبرد کولر، کم و یا تمام شده باشد، عملیات خنک کنندگی کولر دچار مشکل می شود. مبرد ها نیز انواع مختلفی دارند. در هر دستگاه تهویه هوا با توجه به نوع و ویژگی های آن از انواع گاز مبرد استفاده می شود.

فن کولرگازی

فن پنل خارجی کولر گازی، یک فن معمولی است که دارای سه یا چهار پره است. این فن توسط یک موتور هدایت می شود. در خصوص کاربرد فن باید بگوییم که همانطور که می دانید گرمای تولید شده در کمپرسور باید به بیرون منتقل شود. زیرا در صورت گرم شدن بیش از حد کمپرسور، ممکن است سیم ‌پیچ های موتوربسوزد. علاوه بر این، مبرد درون سیم ‌پیچ کندانسور باید خنک شود تا پس از انبساط، دمای آن به اندازه کافی کم شود تا اثر خنک کنندگی را ایجاد کند. با چرخش پره های فن، هوای محیط اطراف توسط پره های آلومینیومی، به کمپرسور و کندانسور م ی‌وزد و در نتیجه آنها را خنک می‌ کند.

شیر انبساط

شیر انبساط یکی دیگر از قطعات اسپلیت است که بین دو مجموعه سیم ‌پیچ قرار دارد. وظیفه کنترل میزان مبرد ورودی به اواپراتور را برعهده دارد. دریچه انبساط معمولا یک لوله مویین از جنس مس با چندین دور سیم ‌پیچ است. مبرد فشار قوی با درجه حرارت متوسط ، کندانسور را ترک کرده و وارد شیر انبساط می ‌شود. در شیر انبساط دما و فشار آن به طور ناگهانی افت می‌ کند.

فیلتر هوا

فیلتر هوا بخش مهمی از پنل داخلی در اسپلیت ها می باشد. عملکرد فیلتر ها، فیلتر کردن هوای ورودی و خروجی است. به عبارت دیگر، این قسمت ذرات خاک را از هوای اتاق خارج کرده و به تهیه هوای تمیز کمک می‌ کند. زمانی که هوای گرم اتاق توسط فن مکیده می شود، این هوا ابتدا از فیلتر هوا عبور می ‌کند. به همین دلیل فیلتر هوای کولرها به مرور زمان کثیف می شوند. در صورتی که به موقع نسبت به سرویس کولر گازی و تمیز کردن فیلتر هوا اقدام نشود، کولر عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

لوله تخلیه

لوله تخلیه یکی از انواع قطعات اسپلیت می باشد. عملکرد این لوله برای تخلیه قطرات آب و شبنم گونه می باشد. همانطور که می دانید، بخار آب موجود در هوا بعد از متراکم شدن، قطرات شبنم مانندی را تولید می کند. این قطرات در یک محفظه ی کوچکی که درون پنل داخلی است روی هم انباشته می شود. قطعا این قطرات باید به صورت مناسبی از کولر خارج شود. برای خارج کردن آب از این فضا در این مواقع، لوله تخلیه کاربرد دارد.

دریچه کولر گازی

هوای خنک تهیه شده در کولر گازی، از طریق دریچه به داخل فضا منتقل می ‌شود. این دریچه‌ ها به تغییر زاویه یا جهت ورود هوا به اتاق مطابق با نیاز کمک می ‌کنند. با دریچه ‌ها می‌توانید عبور حداکثر مقدار هوای خنک را به راحتی تنظیم کنید. در کل دو نوع دریچه وجود دارد:

دریچه های افقی به یک موتور کوچک متصل شده و موقعیت آن‌ ها توسط ریموت تنظیم می ‌شود. با استفاده از ریموت و کنترل می توان دریچه خروجی کولر گازی و اسپلیت را به دلخواه تنظیم کرد.

موتور فن کولر گازی

کولر گازی به دو بخش تقسیم می شود، واحد داخلی و واحد خارجی که هر دو جهت تبادل هوای محیط از موتور فن و پروانه بهره می برند.

موتور فن کولر گازی می تواند ac و dc باشند که این حالت بستگی دارد که کولر گازی اینورتر باشد یا بدون اینورتر، اما در مدل های اینورتر موتور فن کولر گازی می تواند دور خود را تغییر دهد. و این امر باعث می شود تا عملکرد دستگاه تهویه مطبوع بسیار بهتر باشد.

برد کولر گازی

همانطور که گفته شد این قطعه از مهم ترین قطعات کولر گازی می باشد که مهم ترین نقش آن ایجاد هماهنگی و ارتباط میان سایر قطعات می باشد. لازم به ذکر است که بعضی از مدل های کولر گازی دو برد دارند:

اگر برد بیرونی کولر گازی دچار مشکل، نقص و خرابی شود، همه پنل های دستگاه کارایی خود را از دست می دهند. به همین جهت است که تعمیر برد الکتریکی کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد.

تعمیر قطعات کولر گازی و اسپلیت در کرج

در قسمت های قبلی به شرح و توضیح برخی از مهم ترین قطعات کولر گازی و اسپلیت پرداختیم. حالا که با تمام قطعات کولر گازی و اسپلیت و کاربرد هر یکی از آن ها آشنا شدید، باید به فکر یافتن یک مرکز تعمیرات تخصصی قطعات کولر گازی باشید تا در صورت نیاز بتوانید با قیمت های مناسب از خدمات تعمیرات بهره مند شوید.

تعمیر و سرویس کولر گازی و به طور کلی تعمیرات تخصصی قطعات کولر گازی اهمیت ویژه ای دارد. و می بایست حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. اگر در کرج و اطراف استان البرز و تهران سکونت داشته و به دنبال یک مرکز تعمیر حرفه ای و فروش قطعات کولر گازی هستید، ادامه متن را مطالعه بفرمایید.

نمایندگی فروش و تعمیر کولر گازی در کرج

برای دریافت خدمات حرفه ای و فوق تخصصی تعمیرات هر کولر گازی در برند های مختلف گری ، گرین ، سامسونگ ، جنرال ، اجنرال ، هیتاچی ، هایسنس و سایر برند ها لازم است تا به نمایندگی اصلی آن برند مراجعه کنید. خوشبتانه گروه کرج سرما با داشتن بیش از 30 سال تجربه خدمت در این زمینه موفق به دریافت نمایندگی فروش و تعمیر انواع برند های کولر گازی شده است.

برای مثال:

تعمیرات تخصصی در کرج قطعه

همانطور که گفته شد کولر گازی و اسپلیت دارای قطعات مختلفی می باشد که هر یکی از این قطعات در ارتباط با قطعات دیگر و به صورت سیستم وار کار می کند. اما اگر زمانی هر یکی از این قطعات دچار مشکل شود، عملکرد کل دستگاه را با مخاطره رو به رو می کند. به صورتی که ممکن است شما حتی ناچار به تعویض کولر گازی خود و یا پرداخت هزینه های سنگین شوید. اگرچه اکثر این قطعات قابل تعمیر می باشند. اما به هر ترتیب اگر شما در تشخیص و یا اصلاحا عیب یابی دستگاه دیر کنید، هزینه های زیادی روی دست شما خواهد ماند.

بنابراین اگر در کرج زندگی می کنید پیشنهاد ما مرکز تعمیرات تخصصی کرج سرما می باشد. تکنسین های ما در کرج سرما به صورت تخصصی و حرفه ای به عیب یابی کولرگازی و اسپلیت شما پرداخته و در صورت نیاز قطعه ای که نیاز به تعمیر دارد را شناسایی کرده و تعمیر می کنند. خدمات ارائه شده در این مرکز به صورت های مختلفی انجام می شود:

همچنین شما می توانید برای تعمیر تمامی برند ها نیز به ما مراجعه کنید:

قیمت تعمیر قطعات اسپلیت

یکی از سوالات بسیار رایج مشتریان در خصوص تعمیرات کولر گازی و قطعات آن قیمت تعمیرات می باشد. در این خصوص باید اشاره کنیم که همانطور که مستحضر هستید، کولر گازی اسپلیت از قطعات مختلفی تشکیل شده است. همچنین برند های مختلفی همچون جنرال ، اجنرال ، گری ، گرین ، هیتاچی ، سامسونگ ، ال جی ، توشیبا ، میدیا و غیره به تولید قطعات جانبی و انواع کولر گازی می پردازند. بنابراین قیمت تعمیر قطعات کولر گازی در کرج به موارد مختلفی بستگی دارد.

برای مثال:

با توجه به موارد گفته شده ممکن است که برای مثال قیمت تعمیر برد کولر گازی گری با قیمت تعمیر برد کولر گازی جنرال تفاوت هایی داشته باشد. این موضوع در خصوص سایر قطعات و برند ها نیز صدق می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تعمیرات و دریافت مشاوره تخصصی تعمیرات کولر گازی با مشاورین ما در تماس باشید. از این که تا پایان مقاله تعمیر قطعات کولر گازی در کرج با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

تلفن های تماس:

۰۹۱۲۳۶۱۵۲۶۳

۰۲۶۳۲۲۲۲۴۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *