نیاز به مشاوره دارید؟    09123615263

مقدمه

چیلر جذبی یکی از انواع دستگاه های تهویه هوا و تهویه مطبوع می باشد که در سال های دهه 60 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در چیلر جذبی با استفاده از قوانین ترمودینامیک و فرآیند های شیمیایی، برودت مورد نیاز برای تهویه هوا تولید می شود. انرژی مورد نیاز این چیلر ها بر پایه گاز طبیعی تامین می شود. همچنین میزان بسیار ناچیزی نیز برق جهت عملکرد سیستم های کنترلی و پمپ های مبرد و وکیوم در این دستگاه مورد نیاز است. اما شاید برای شما سوال باشد که اصول کارکرد چیلر چذبی به چه صورت است؟ در ادامه این مقاله برای آشنایی با طرز کار چیلر جذبی و اصول کارکرد آن با ما همراه باشید. فروش کولر گازی در کرج .

 

اصول کارکرد چیلر‌ جذبی

در این مقاله سعی کرده ایم اصول کارکرد چیلر جذبی و اجزای تشکیل دهنده آن را به مختصر شرح دهیم. همراه کرج سرما باشید:

اجزای تشکیل دهنده این چیلر ها عبارتند از:

  • اواپراتور 
  • جذب کننده
  • ژنراتور کندانسور
  • مبدل حرارتی
  • پمپ و وسایل کمکی و …

بخار مبرد که در اپراتور تولید شده، توسط مایع جذب کننده لیتیوم بروماید جذب شده و محلول رقیق را می‌سازد.

این محلول توسط پمپ به مبدل حرارتی ارسال گردیده و دما افزایش می یابد. سپس راهی ژنراتور می‌شود و دما باز هم بالاتر میرود تا جایی که مایع مبرد موجود در محلول تبخیر شده و از محلول جدا می‌گردد. به این ترتیب با جدا شدن مقدار زیادی از مایع مبرد محلول غلیظ شده از طریق مبدل حرارتی به جذب کننده برمی‌گردد و بخار مبرد که در کندانسور تولید شده است، راهی کندانسور می‌شود و در آنجا تقطیر گردیده و به اواواپراتور برمی‌گردد.

در داخل اواپراتور مایع مبرد حرارت نهان تبخیرش را از آب جاری در لوله ها گرفته و آن را خنک می کند. بخار مبرد بار دیگر توسط لیتیوم بروماید جذب شده و فرآیند فوق تکرار می گردد. جهت افزایش کارایی مبدل حرارتی در جذب کننده و اواواپراتور به ترتیب مایع لیتیوم بروماید و مبرد روی لوله ها اسپری می شوند و همان طور که در شکل نشان داده شده است این عملیات انجام می گردد.در کرج سرما می توانید با بهترین قیمت چیلر جذبی و انواع کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز خود را تهیه کنید. شماره تماس: 09123615263

طرز کار چیلر جذبی | نحوه کارکرد چیلر | مقاله در رابطه با چیلر جذبی | اصول کارکرد چیلرهای جذبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *